Jump to content

Lyddemper til 45. USP pistol


bskomedal

Recommended Posts

Jeg var innom Pedersen Våpen i Kristiansand og spurte om de kunne skaffe en lyddemper til en 45. USP Tactical pistol.

Da fikk jeg sjokk da jeg fikk høre at minseprisen var 10.000,- for en lyddemper til en 45. pistol, stemmer virkelig dette?!

Jeg har vanskelig for å tro at det ikke går an å anskaffe seg en lyddemper til en kaliber 45. pistol til under 10.000,-, setter stor pris på alt og alle som kan hjelpe.

Er det noen som har erfaring med å bestille ifra det store utland? Har hørt at det er så godt som umulig å kjøpe noe ifra statene, noen som har prøvd eller tips om å få det til ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Nå har dem pris.Hmm...Snaut 5k, grei pris men det står ikke om M16x1 er LH eller RH? Men glock 21 med oem gjenga er LH. Og USP tactical er LH. MK 23 er RH. :forvirra:

 

De trenger ikke opplyse så mye heller ,pga de selger for det meste til proff marked og de som tar bestilling vet hva de skal ha.

 

En Impuls IIA 45 cal er den samme som til Mk 23 og Usp tac45

Det er bakstykket som bestilles til pistoltypen.

Samme demper til Glock 9mm Sig 226/ Usp 9mm. Man bytter bare bakstykket til våpentype/løpsgjenger

 

Usp sd9 går på Sig 226 samme gjenger.LH

 

Hvis jeg setter min Impuls IIA fra USP til Glock 9mm

Så bytter jeg adapteret som er produsert til hver våpentype fra BT. Adapteret har en sterk fjær inni. Og de er ulike fra modell til modell. Derfor er det egne adapter til hver enkelt type. Dette for best mulig funksjon og ytelse.

 

Å bytte tar ca 1 minutt.

Dessuten kan du rotere adapteret under innskyting med demper. Det er spor i adapteret som låser i demper bakkant.

( tar av demper - ikke påmontert våpen når du justerer)

Du stiller hakket der du oppnår best samling når du tester.

Dette for beste samlede treffpunkt.

Link to comment
Share on other sites

Jepp.

Du bestiller til våpen typen

Har du 2 stk våpen i 9mm eller flere så kan du bruke samme demper. Men forskjellige bakstykker.

 

Usp 9sd går som sagt rett på Sig Sauer 226 gjenget løp

 

45 demperen passer både Taktikal og Mk 23 mfl typer som er på markedet.

Det er adapteret som bestemmer.

 

 

Her en liten artig lett sak på 69 gram.

Har skutt.mye med denne både med Sig226 og Uspsd9

Utrolig bra med subammo til størrelsen

 

Nano 9 fra Wyssen Defence Swiss

 

normal_2016-01-04_20_25_56.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da lurer jeg på hvordan man skal kunne vite om man skal ha hard eller myk fjær og impuls eller ikke på A-Tec PMM6 9mm demper?

Men det er mulig A-TEC er noe man bør holde seg unna, det var vel en tråd her på kammeret om en som sprakk sleiden på en HK USP SD 9mm med A-TEC demper. :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Ett godt råd.

 

A tec er sikkert vel og bra. Men ifølge produsenten skal de holde ca 2000 skudd +-.

 

En B&T demper er godkjent av Heckler Koch til deres våpen.

Alt er mil specs Nato spesifikasjoner'

 

BT sine holder over 10000 skudd og du kan bytte adapteret når du nærmer deg det antallet. Eller du sender ned adapter og BT bytter fjær og festesplinter

 

No problems.

 

Dessuten så er ett adapter billig komplett. Tror de koster ca 1200 kr for nytt

Kvaliteten på BT overgår det meste. Å spare en tusing på noe annet hadde jeg aldri gjort

 

Valget er enkelt

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Har fått testa A-Tec PMM-45 en del nå, og er ganske fornøyd. Har to PMM-6 fra før av, og vil påstå at 45-demperen og 9mm-demperen er så godt som like i ytelse. Jeg ville ikke hatt problemer med å anbefale disse til noen.

 

Har sett i en annen tråd her at det påståes at disse moduldemperne til A-Tec bare har levetid på 2000 skudd. Det tror jeg lite på. Har +4000 skudd gjennom den eldste PMM 6-demperen min. Skrudde den fra hverandre for første gang for en stund siden, og ga den en skikkelig rens. Innvendig var det null tegn til slitasje. Det eneste problemet jeg har opplevd var å skru modulene fra hverandre etter å ha skutt over 4000 skudd uten å demontere den tidligere. Modulene satt bom fast, men jeg fikk til slutt skrudd de fra hverandre ved hjelp av to oljefiltertenger (typen med nylonbånd), etter å ha varma opp demperen med en hårføner.

 

Selv om tråden opprinnelig handler om HK, så slenger jeg med et bilde av et par dempa glocker. Glock 19 med gjenga Glock-pipe, og Glock 21 med Storm Lake-pipe:

 

20160910_211739%20Medium_zpstc9hzw0i.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
Har fått testa A-Tec PMM-45 en del nå, og er ganske fornøyd. Har to PMM-6 fra før av, og vil påstå at 45-demperen og 9mm-demperen er så godt som like i ytelse. Jeg ville ikke hatt problemer med å anbefale disse til noen.

 

Dette var veldig interessant lesing. Kan du lage en egen post bare med disse erfaringene dine? Jeg går selv å leker med tanken på å dempe en 9mm, men leser mye om at rammer sprekker o.l.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...