Jump to content

Ljuddämpare på kipplauf


MatsT

Recommended Posts

Helst ikke :wink:

Har du 2 løps sett, kan du ha en med demper.

Drømmer om en kipp med 2 løps sett, 7x65R og 6x70R.

Ville hatt demper på 6x70R, til bukkejakt i urbane omgivelser.

Type/fabrikant blir smak og behag.

Jeg er veldig fornøyd med mine A-Tec dempere.

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Brukte Atec-maxim titan før ,på 257 og 270 wby løpene ..det fungerte passe bra men børsa ble fortung , balansen ble rett og slett dårlig . 65 cm løp + demper gav for stort moment. Merkes godt når en brekker børsa for og lade om.

Så har alle løpene har nå noe så fært som en rekyl brems . ( 257 ,270 wby og 30R Blaser) Smeller fært men rekylen er borte ... Bare og ha på Sordin Hørselvern . Funker meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Det är på en 6x70R jag funderar på att sätta dämpare på :D den jag funderar på är Vmac Havanna 175 , en väldigt liten och lätt dämpare , men är fundersam på om den är tillräcklig i dämpning eller bara blir en något tystare och större rekylbroms :D

 

 

Helst ikke :wink:

Har du 2 løps sett, kan du ha en med demper.

Drømmer om en kipp med 2 løps sett, 7x65R og 6x70R.

Ville hatt demper på 6x70R, til bukkejakt i urbane omgivelser.

Type/fabrikant blir smak og behag.

Jeg er veldig fornøyd med mine A-Tec dempere.

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Hallo'en?? Ørepropper til 5 kroner er bedre enn den beste demperen! Ikke ødelegg kipp'en din da...

 

Tull og tøys 8) . Har satt på en carbon02 på kippen min, den er jeg særs fornøyd med. Hadde ikke i min villeste fantasi kunnet komme på å bruke kippen uten demper. Bruker kipp primært til reinsjakt, og det er deilig å slippe fikle med propper før man kan skyte - ørene mine tåler ikke at jeg skyter uten demper, eller hørselsvern. Har dessuten alltid med bikkje på jakt..

Dessuten er kippen skytbar med demper. Skal få fiksa meg et fiberskjefte til den også :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...