Jump to content

Hausken jaktfeltdemper 25 DB - Erfaringer?


Stingsilda

Recommended Posts

Er det noen som har prøvd Hausken Jaktfeltdemper? http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=-1&prodid=27365

 

Vurderer denne opp mot Hausken JD 155, JD 184 eller JD 224.

 

Ønsker en lett demper. Har blitt fortalt at Jaktfeltdemperen ikke demper noe særlig, verken lyd eller rekyl.

 

Er Hausken Jaktfeldemper noe å sates på?

 

Skal bruke demperen på en Tikka med 48cm løp, cal 308. Rifla brukes til både reinsdyr- og rådyrjakt.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd demperen, da på jaktfeltbørsa. Demper da både smell og rekyl den.. Men om den demper nok til at du kan ta av hørselvernet på jakt vet jeg ingenting om da jeg bare har brukt den på bane. Solgte min da jeg synes børsa mi var tung nok som den var, 200 gram på tuten ble bare mest i veien for meg.

Største minuset med demperen er vel at den er ganske stygg :) og at den bygger bare fremover. En slankere demper som bygger bak på løpet ville jeg valgt til et jaktvåpen :)

Link to comment
Share on other sites

Har jaktfeltdemperen. Riktignok i 6.5 på en 223 rem halvauto, så ikke den beste sammenligningen. Som forventet ikke den store dempingen, men såklart noe.

 

Ville gått for JD184. Litt tyngre, men kortere totallengde og bedre demping. Prismessig så får du JD184 billigere andre steder enn Jakt og Friluft.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en liten Hausken demper på mi Blaser 6.5 x 55, var det jakt151 den het da?. En av de minste til Hausken, og den demper sånn at det akkurat går ann å skyte 1-2 skudd ute i friluft uten at det piper i øra etterpå. Men en bør bruke hørselsvern når en skyter med den på tuten da. Men en liten og hendig skogsdemper er det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...