Jump to content

Quick Mount Lyddemper


msteiro

Recommended Posts

Etter å ha sjekket litt muligheter for demper på salong med rørmagasin (trekkes ut i front, mates i bunn), kom jeg over en del sider over dammen hvor det snakkes om Quick Mount til lyddempere.

 

Dette er vel typisk noe man ser på film, men skal ikke nekte for at det fristet veldig med en adapter til å feste på løpet med vanlige gjenger til valgfri demper!

 

Noen som har testet noe lignende?

 

product-22qda_1419_2_detail.jpg

Link to comment
Share on other sites

Konseptet finnes i alle høyeste grad. Flere av de store produsentene av taktisk utstyr til militære enheter har produsert sånt i en årrekke. Jeg har mest erfaring med Surefire SOCOM-serien til 5.56. Det innebærer at du monterer en flammedemper på selve løpet, og så klikkes signaturdemperen over denne igjen.

 

Man skal ikke utelukke at det er flere små "sivile" produsenter som har overtatt dette konseptet, uten at jeg har hørt om dette. Det største problemet tipper jeg, er å få levert sånt hit. Disse havner garantert under ITAR, noe som innebærer at de ikke eksporterer til hvem som helst.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg tenkte på var det adapteret fra bildet.

 

Gemtech lager sånne for ca 100 dollar, da er de gjenget med standardgjenger for å montere på løpet, og en bit som du skrur inn i demperen man har fra før. Problemet er å få dette sendt fra USA.

 

Si med litt godvilje at det kunne kostet 1000 kr i Norge hvis det ble produsert i større skala, så kunne jeg lett montert demper på min 22 uten å gjøre store inngrep.

Link to comment
Share on other sites

Som flere allerede har sagt så finnes dette i flere utforminger.

Hvorfor vil du ha dette på en salongrifle? Er det fordi du må ha av demper for å lade?

 

Jeg har erfaring fra 2 forskjellige typer og det er ikke alle som er så quick'e som en tror.. f.eks en B&T demper vil du nok bruke lengre tid å ta av og på enn å skru en vanlig demper av og på gjengene.

 

Min anbefaling dersom du ønsker dette for å kunne skyte med demper OG lade våpenet er å bytte våpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet dette finnes i fler utforminger, derfor jeg viste bildet av den ene jeg fant.

 

Det jeg lurer på er erfarigner folk har med det og evt hvor i Norge man kunne fått tak i en sånn?

 

Har en salong med rørmagasin, og må ha av demper for å lade ja, og med en quarterturn variant ville det vært mye enklere når man skal montere av og på fler ganger vil jeg tro.

 

Men en taktisk demper til 7000 kr blir litt i overkant for det jeg ville betalt. Hadde det derimot vært mulig å bestille denne til Norge ville jeg gjort det glatt for 100 dollar. Det blir jo som du sier et spørsmål om pris, og etter å ha snakket med børsemaker om å gjøre en custom variant, kjøper jeg heller en brukt CZ med demper og kikkert for samme prisen og beholder gamlingen med rørmagasin som den er.

 

Det beste synes jeg, haddde jo vært om en norsk børsemaker fant en grei løsning på dette og kunne selge i større skala, type Heen muffe etc.

 

- Jeg vet godt hvor man kan få kjøpt en Gatling gun i USA, men det betyr dessverre ikke at jeg får en i posten til jakten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...