Jump to content

Lyddemper for mengdetrening. 14x1 308.


Gooselake

Recommended Posts

Hei. Har lest eindel rundt, men blir ikkje klokare.

Har akkurat kjøpt meg ei Schultz & Larsen M97DL 308. som ikkje er gjenga. Har også kjøpt ein A-tec Carbon 02 som er gjenga i 14x1 for jakt.

Ser carbon-demparen er problematisk å skyte mange skudd med, og eg er ute etter ein dempar eg kan bruke til mengdetrening heime uten at naboane begynnar å grine.

 

Kva bør eg sjå etter? Er ute etter noko som er så billig som mulig òg som eg kan skyte iallfall 20 skudd med uten at det går negativt utover løp/demper.

Sett pris på "objektive" svar.

Link to comment
Share on other sites

20 skudd går nok greit med de fleste dempere, men mirage blir sannsynligvis et problem med 20 skudd etter hverandre. Har selv sonic 45 og er ikke bekymret for at den ikke tåler mengden, men varmen gjør at siktebildet blir noe dårlig. Har vurdert å bare skaffe meg en ekstra demper så jeg kan bytte etter 10-15 skudd og la en kjøle seg ned i mellomtiden.

 

edit: Ellers så har du denne titaniumdemperen til Tronrud Engineering. Ikke erfaring med den selv, men har sett den i bruk og den ble betraktelig mindre varm enn andre dempere med samme antall skudd.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips og innspill. Endte opp med ein A-tec Carbon02 og ein Sonic 45. Smeller fortsatt for mykje for naboen, så blir å få tak i ei salongrifle for det grovaste av mengdetrening...

 

For mengdetrening ville jeg anbefalt å trene uten lyddemper..

 

Hadde gjort det hadde det ikkje vore for ein vrang nabo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...