Jump to content

22-250Rem i en .30 demper


Bluto

Recommended Posts

Kjøpte en brukt 22-250 med demper og føler den er litt vell høylytt og fant ut med litt lesing av liten skrift på demperen at det er en kaliber .30 demper. Kan jeg regne med å få merkbart bedre demping med en .22 demper?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en Hardcore demper for 22 cal til min 223.Type hardcore twister.Solgte den da den ble litt tung sammen med Grs stokk og 56cm pipe.Kom over en nett og fin Hausken demper for 6.5 og selger mente at den fortsatt ville dempe brukbart.Nå har jeg prøvd med og uten dempern på og ja den demper men det smeller fortsatt langt mer enn jeg hadde håpet på.Den som jeg hadde tidligere var det nesten som et skarpt piskeslag så er nokk lurt og velge for kaliberet for og oppnå ønsket effekt.

JEG hadde trodd at den skulle dempe bedre selv om det var for

annet kaliber men der tokk jeg grundig feil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En 22-250 har mye krutt til å være .22 kaliber, og trenger derfor noe volum i demperen. JD anbefalte en Sonic35 max 6mm med et par ektra bafler, og dette fungerer godt! Denne har i alle fall nok volum til å dempe 35.5 grains med N140 krutt sammen med 40 grains kuler til overkommelig lydtrykk.

Testa en a-tec .30 kaliber demper med noe større volum, men denne dempa dårligere grunnet større hull som ikke tetter bra nok...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...