Jump to content

Valg av Lydemper ? 308W


cbergstrom

Recommended Posts

Hallo :)

Skal nå gå til anskaffelse av lyd demper tim min TC Icon 308 W.

Har lest litt rundt omkring men får ikke bestemt meg.

Kriteriene mine er

Lav vekt

Liten og kompakt

Demper bra

Koster under 4000

 

Har sett litt på Hausken JD224 og den virker fin. Noen fordeler og ulemper med denne demperen?

Tar også gjerne imot tips til andre dempere:)

 

Christoffer B

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både Hausken SD228 og Hausken JD224, begge i cal 308Win. Fordelene med sistnevnte i forhold til førstnevnte, er lavere vekt, og faktisk noen db bedre demping av lyd! JD demperen tåler nok ikke så mye juling og så mange skudd som SD demperen. Trener du veldig mye på banen og skyter mange skudd, er i mitt hode SD demperen ikke den rette.

Men levetid og funskjon av lyddemper, handler alltid om hvor flink og nøye man er til å ta vare på og vedlikeholde demperen sin!

Jeg gjør dette en til to ganger pr år, åpner, renser og smører, og skrur sammen igjen. Og jeg puser gjennom demperen når jeg har skutt.

Jeg synes at Hausken har både god kvalitet og yter god service. Jeg har siden jeg er såpass godt fornøyd med Hausken, ikke brukt andre merker, og kan av den grunn bidra lite om emnet når det gjelder andre fabrikanter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...