Jump to content

Har XXL sluttet å selge CMM-4 Rimfire?


Ei tohi varjata

Recommended Posts

Sist uke var jeg innom nettbutikken til XXL og fant demperen der, nå i dag er den bortevekk.. har vært to ganger på min lokale butikk i.l.a. de tre siste ukene, og den arrogante selgeren kunne fortelle meg at han ikke visste når våpenrelaterte varer kommer inn med mer enn en dags varsel. Tydeligvis er XXL leie av å selge ting som folk faktisk vil ha, er det ikke flott? :) :)

Link to comment
Share on other sites

XXL klarer ikke å levere det som A-tec ikke har produsert.

XXL vil sikkert gjerne selge deg hele butikken.

XXL er tross alt en profittdrevet enhet i det frie markedet.

De har for tiden stor fokus på skolestart og ryggsekker ser jeg.

 

http://www.a-tec.no/en/silencers/cmm-4-rimfire" target="_blank

 

Du kan jo kontakte A-Tec og høre om de har

solgt til alternative leverandører.

 

Vi skal ikke se helt bort fra at enkelte besøkende EU borgere har klort til seg litt av slike kvalitetsvarer i sommervarmen :-)

Norske suvenirer :-)

Gjerne kombinert med en bedre kniv fra Brusletto og en Marius genser eller 2 til selvstrikk :-)

 

Her gjelder det å tenke langsiktig og kjøpe i god tid.

Man kan ikke forvente at kapitalister skal sitte med store spekulative lager i tilfelle noen kjøpere skulle tusle innom i sommerheten/fellesferien.

 

Mvh

Jim114

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har ikke særlig grunn til å tvile på det.

Har fått levert ymse påstander der de siste ukene, bl.a. at Topshot er kvalitetsmessig overlegent CCI Standard (noe forøvrig de sluttet med da det ikke er å få tak- rart at små, private aktører klarer å få tak i det og selge det billigere enn XXL uten tap, da?), svært vekslende priser på så og si alt av sentertenningsammunisjon, alt av kvalitetsvåpen byttes ut med økonomirifler, og Zeiss forgår til fordel for «Phoxx» meg her og «MacKenzie» meg der.

Link to comment
Share on other sites

Ja, demperen blir kjøpt fra et annet sted hvis ikke XXL klarer å levere, på tross av sin evige påstand om at de er størst, raskest, og billigst. :roll:

 

Kan dessverre ikke støtte en lokal hjelp kun for at han er nettopp en lokal helt. Betaler ikke tre ganger så mye for et produkt som i mine egne øyne er underlegen det billigere.

 

Takk for linken.

 

 

Ole

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vi skal ikke se helt bort fra at enkelte besøkende EU borgere har klort til seg litt av slike kvalitetsvarer i sommervarmen :-)

Norske suvenirer :-)

Gjerne kombinert med en bedre kniv fra Brusletto og en Marius genser eller 2 til selvstrikk :-)

Tror det ligger noe i det. Men det skal vel litt til før utenlandske turister har tømt norske lagre. Har vært i en del butikker de seneste ukene da jeg nettop har fått nytt våpen og har trengt ymse utstyr. Ved 2 av besøkene har det stått tysk/nederlanske folk å sett på dempere og kikkerter. Har vi så bra priser i Norge?

Link to comment
Share on other sites

Vi er egentlig svært heldige med prisene på våre dempere. Sammenligner man våre dempere med de man finner f.eks. i statene, ser man raskt at selv om de har et langt lavere lønnsnivå, koster kvalitetsdempere der fort like mye -og ofte mye mer- enn de som i Norge regnes som «helt greit» til 2-3000 norske kroner.

Link to comment
Share on other sites

Fristelsen kan være stor for en del av våre europeiske venner, da dempere er regulert mange steder.

 

Dempere i statene er ikke helt sammenlignbart, da disse er regulert på en sånn måte at folk flest kjøper en eller to, som dekker alle kalibre de bruker, og holder tilnærmet evig.

Her hjemme blir dempere ofte sett på som ren forbruksvare, og byttes ut mye oftere.

Link to comment
Share on other sites

Man må legge på bordet en brukbar netto dagslønn bare for å få føderal godkjenning for kjøp for hver demper (200$ såkalt tax stamp). Da ville jeg også lagt på litt ekstra penger første gangen for å få en som kanskje var litt tyngre (stål) men som jeg slapp å erstatte første ti årene.

Link to comment
Share on other sites

Usa dempere er ofte kompliserte dempere laget av fine rustfrie stål typer. Inconel er også mye brukt, også er mange full auto rated, og så og si alle tåler hurtig skyting med halvauto.

 

Slike materialer som blir brukt der er ofte også mer krevende å maskinere, stor verktøyslitasje, derfor høy kostnad.

 

Tipper det tar ca 40-50 hurtige skudd med kortløpet 223rem og ta knekken på de fleste dempere som selges "billig" her på berget.

 

Men unngår man varme varer de veldig lenge med sine stål forsterkninger i alu baflene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...