Jump to content

Hardy Stealth vs. A-tec Maxim


joddpe

Recommended Posts

Hei,

 

Jaktfall.no selger nå ut Hardy Stealth og A-tec Maxim til samme pris, 2.499,- og jeg tenkte at litt av feriepengene skulle brukes på en av disse...

Er det noen som har erfaring med begge disse demperene, og et sammeligningsgrunnlag for å anbefale den ene før den andre? Fortrinnsvis i .308 eller 30-06!

 

Jeg tenker da på erfaring med dempingsgrad (dB), holdbarhet, vedlikehold osv. Det vil si, alt man ikke kan lese om objektiv erfaring på produktarket fra produsent.

 

Har lest det jeg har funnet om begge demperene på forumet, men ikke funnet en tråd som sammelikner nettopp disse to. Fint hvis vi derfor kunne holdt denne tråden on-topic :winke1:

 

Mvh

JoddPe

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Siden det var litt dårlig med erfaringer å trekke på her så kan jeg kommentere med min umiddelbare opplevelse av forskjellene.

 

Jeg endte opp med å kjøpe Hardy Stealth, og etter å ha skutt en del på bane sammen med andre som skyter .308 med A-Tec Maxim så er det helt klart at Hardy ikke demper like godt som Maxim. Hva forskjellen utgør i desibel skal jeg ikke uttale meg om da dette kun er erfaring fra standplass :) Men, etter å ha prøvd begge dempere på min egen rifle så kan jeg i alle fall bekrefte at det oppleves som Hardy spiser mer av rekylen enn hva Maxim gjør.

 

Dette er som sagt min egenopplevde umiddelbare oppfatning, så ta det for det det er ;)

 

Mvh

Joddpe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...