Jump to content

Hausken eller atec?


Munter

Recommended Posts

Jeg har egentlig aldri hatt sansen for dassrull på børsa. Men for å spare hørselen på dreveren når vi går ettersøk og når elghunden står i los skal jeg gi det en sjans. Dessuten har jeg kamerater som sier det er en annen verden i jakt situasjoner å ha lyddemper. Jeg sendte 308 til børsemaker i går å vi ble enige om å kappe løpet til 48 cm og en liten Hausken demper. Så etterpå sier en kjenning av meg at disse små Hausken dempere måtte jeg ikke finne på å montere, det kunne visst kula slå skall i og endre retning på kula. Da var a-tec en bedre løsning. Jeg har ikke peiling på dempere. Noen her som har erfaring eller kjenner seg igjen? Før jeg ødelegger børsa hehe.

Link to comment
Share on other sites

Berre tull. Har 3x hausken nye jakt dempar og er veldig fornøyd. Har a-tec og, og e fornøyd med den og. A-tec sine moduldemparar er bra for folk som like og vedlikeholda. Modulane bør jevnlig smørast og moast opp, ellers gror dei til. Det er vertfall mi erfaring. Har du hausken trenge du strengt tatt ikkje ta den ifrå kveradre, men etter 1000 skudd kan du godt la den få ein omgang i salo :-)

Link to comment
Share on other sites

Lånar tråden lite :D Hoppas det inte gör något :winke1:

 

Vilken dämpare är att föredra A-tec Maxim eller Hausken sd228 ?

 

Lika stora ungefär , den ena är hel och den andra är av modul typ

 

Vilken är det bättre valet Enligt er? Kaliber 9,3x62

Link to comment
Share on other sites

A-tec sine moduldemparar er bra for folk som like og vedlikeholda. Modulane bør jevnlig smørast og moast opp, ellers gror dei til.

Det er ikke min erfaring. Har nå 3stk A-tec. Hvor Maxim demperen har sittet på en 7mmRM på full blås og jeg har nå skutt ca.14-1500 skudd med den. Har aldri demontert demperen! Og det er ingen tegn til å gro igjen.

Har i tillegg en ståldemper, som er lite brukt. Samt den nye Carbon 01 på ei 6,5 pipe.

 

Uansett om du velger det ene eller andre, så har begge produsenter gode produkter. Personlig foretrekker jeg A-tec.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har mest A-Tec dempere, de er noe slankere og lettere en Hausken.

Men begge er jo blandt de beste du kan få for penger.

Du må bare tenke på bruksområdet, før du handler.

Noen egner seg mest til jakt, andre til banebruk.

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

a-tec carbon 01 veier 280gr bygger 115mm oppgitt demping 28-30db koster 3450,- Hausken jd 184 veier 270gr bygger 100mm oppgitt demping 29-31db koster 2999,-

carbon 02 veier 320gr bygger 155mm oppgitt demping 28-32db koster 4690,- Hausken jd224 veier 310gr bygger 140mm oppgitt demping 31-37db koster 3490,-

Ikke store forskjellene, men synes det meste bikker i favør Hausken. A-tec er vel litt slankere, men Hausken tåler vel litt mere varmskyting enn carbon demperne til a-tec. (priser på a-tec hentet fra j&f, Hausken fra sportsbutikken)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...