Jump to content

Gjenging av Tanfoglio Force22L?


MasterMaker

Recommended Posts

Da det ikke er lengre løp og få tak i til denne så er det åpenbare valget og borre opp munningen og gjenge innvending men det er ikke noe jeg har spesielt lyst til og gjøre, er det noen som vet om utvendig gjenging av løp og en herdet muffe over gjengene når jeg bruker den uten demper(en ditto muffe/overgang for bruk med demper) er mulig uten at dette går ut over presisjon/pålitelighet?

 

grandejpg57.jpg

 

Det er plenty av godstykkelse så det burde være mulig men hva med slitasje og presisjon(som er god) med en sleide som glir over et løp med en slik muffe i enden, er det noe og bekymre seg over?

Link to comment
Share on other sites

Ta heller utvendig gjenger enn innvendig, da ødelegger du ikke riflingen. Ta Ruger SR22 feks, der kommer det fra fabrikken utvendig gjenget med en adapter som du kan skru av og på.

 

Jeg har utvendig gjenger på min Ruger MK3 og det har ikke gjort noe som helst med presisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Den plukkes i fra hverandre som vilken som helst annen pistol(trekk sleide litt tilbake, dytt ut sleidestop og dra sleide med løp fremover til det er av ramma) så hvis jeg forstår deg rett så er den opplagret i front(innpresset stål hylse i munningen av sleiden(som er alu) som glir over løp).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...