Jump to content

Lyddemper til 22-250


Eirik revejeger

Recommended Posts

heihei:)

velkommen ;)

 

jeg har også en 22-250 jeg skall ha demper på. jeg tror jeg blir og montere en hausken standard.

men for al del. det er mange gode dempere der ute, hadde en alms m2 demper på min tikka i 22-250, var en rustfripipe, så med en rustfri demper ble dette veldig flott og se på :) var veldig fornøyd med balansen på våpenet og presisjon også :)

ville valgt denne demperen viss jeg skulle montert på en tikka.

men tror det blir rart på min nye kimber pro varmint xD

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Har sonic 45 på min. Utmerket demper. Bruker 8 moduler på den under jakt og 2 når jeg skyter reduserte ladninger på trening og jaktfelt. Jeg har ikke kappet løpet. For meg blir det som å kjøpe en Subaru Impreza WRX STI og sette i 1,6-literen og automat ;) Du kan kappe løpet så mye du vil ned til 40 cm, men du vil få et heidundrende smell og munningsflamme uten demper. Nei, 22-250 skal ha langt løp. 222 og 223 er bedre egnet hvis løpet skal kappes.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har Schultz & Larsen TMD 45 Twister 6mm på min 22-250 AI og er veldig godt fornøyd med den. Smeller som en 22LR high speed. Har 68 cm løp. Enig i at løp på 22-250 ikke bør kappes. Vurderer en ultra light børse til smyg/sporingsjakt og da blir det 222 og maks 50 cm løp.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg en A-tec Maxsim cal 30 på min 22-250.

Og den demper mer en godt nok.

Tror ikke mange vil høre forskjell på denne eller en Hausken eller Hardcore i cal 22.

 

Debatter om dempere er stort sett synsing. Skal vi få konkrete data må der målinger til. Og det er et fåtall som har kvalifisert utstyr for å gjøre dette. Har gjort dette for cal 22lr. Brukte da minst 5 forskjelige våpen , 6 forskjelige dempere. Og en haug med amo sorter. Forskjellene var mindre enn det øret kan oppfatte.

Link to comment
Share on other sites

Har en A-tec T-mm4 i 6,5 på min 22-250. Mener løpet er ca 53 cm originalt på den. Demper kjempebra og det er helt klart at mitt neste 22-250 løp skal være like langt/kort. Fart er der allikevel nok av, kanskje alt for mye. Det meste av vilt jeg har skutt med den uansett kuletype har blitt sprengt i fillebiter.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 years later...
På 29.12.2018 den 16.43, FreeSkier skrev:

Bruker selv en Svemko Hunter Short i cal .30 på min 41 cm pipe. Synes ikke det smeller så mye. Behagelig rekyl også. (lett Kimber Montana m84) Men jeg bør ikke ligge i tørt gress når jeg skyter tror jeg, for munningsflamme er det. 

Flesk på med en svemko magnum så er du kvitt det problemet :)

Link to comment
Share on other sites

32 minutter siden, AsgeirK skrev:

Flesk på med en svemko magnum så er du kvitt det problemet :)

Det var de penga da😉 Hadde ikke vært feil med en Svemko til. Men, planen er 308 pipe i kimberen, på sikt. Da er short tingen, når man ska tyne vekt. Den er 2598g nå, med aimpoint og demper.😊 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...