Jump to content

Nytt medlem fra Sunnmøre


TrK

Recommended Posts

Skyting er spennende, interessant og gøy — men kulestøping og hjemmelading enda mere så :)

 

Jeg liker vel heller uformell skyting/plinking alene eller med venner fremfor svært så organiserte opplegg, men hver ting til sin tid. I tillegg til å prøve ut ladninger til Makaroven og gromkaliberet .357 Herrett, så er ofte det viktigste å få skutt litt sosialt for å få tomhylser igjen :lol: Skulle hatt noen stålfigurer og en 200-meterbane for dette — litt feil med stort sett 25-meteren i tunnelene i Ålesund og Contenderen...

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det ser svært morsomt og interessant ut, men jeg har aldri forsøkt meg på det. Felt altså. Kanhende det hadde vært noe med Makaroven..? Har ikke satt meg godt nok inn i regelverket. Blitt et himla styr forresten å skille ut 9x18-hylsene med de i 9x19 efterhvert da vil jeg tro... 9x19-folket er ikke videre begeistret for å finne mine blant sine... :shock:

 

Men sant, hørt rykter om rester av et MS-miljø i Hjørungavåg, og det er jo ikke langt unna. DET er noe for Contenderen!

 

Overalt hvor jeg har vært er miljøene stort sett preget av grundig trivelig folk, og det liker jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Vartdal også ja? Det er jo også rett over fjorden her det — det visste jeg ikke. Så utrolig gøy som det der (i alle fall var...), så finner jeg det merkelig at ikke flere bedriver MS for tiden — svært så publikumsvennlig også :)

 

Dette er en flott holme å bo på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Velkomen på Kammeret!

Det er meg bekjent ingen som driv aktivt med Metallsilhuett på Sunnmøre for tida (nærmaste er i Kristiansund). Hverken på Hjørungavåg eller Vartdal. Det var eit miljø her for 10-15 år sidan (Ålesund, Hjørungavåg og Ørsta/Volda). Men no har også NVSSL stroke dette frå programmet. Men på Sunnmøre er det eit ganske aktivt miljø innan NSF, spesielt felt. Og dei siste åra også innan DSSN (Nordvest Sportsskyttarlag - nvssl.com).

Link to comment
Share on other sites

Takker for flott info, det ser ut til at her er aktivitet på ulike områder og fronter — morsomt :)

 

Jeg må bli flinkere til å få med meg hva som skjer, og om ikke annet få med meg endel av tingene som tilskuer. Dette med DSSN har jeg faktisk aldri hørt om, noe som jo er litt pinlig.., ikke har jeg vel våpen til det heller, men det ser morsomt ut. At man har arrangert slikt i tunnelene i Ålesund har gått meg hus forbi. Der er jeg i all hovedsak på dagtid og koser meg alene — lunch og avspasering er en fin kombinasjon :lol:

 

Jeg regner med endel av det gamle MS-folket stadig har sine våpen og baner i orden... Kanskje jeg kan spore opp noen og møtes slik uformelt en gang i blant? Hvordan kan noe så interessant og artig svinne hen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...