Jump to content

Vi trenger hjelp av dere, brukerene.


SSamiK

Recommended Posts

Når lista er ferdig, bør den være alfabetisk for så å oppdateres en gang årlig eller så.

 

Planen er alfabetisk innen forskjellige kategorier. Kategoriene kommer til å oppdateres litt etterhvert, for å bedre reflektere hva trådene omhandler. Kommer til å oppdatere lista fortløpende etterhvert som jeg tipses med tråder som bør med.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Hagle for nybegynnere da det virker som det er flere og flere som tar jegerprøven og skal anskaffe seg førstegangs hagle.

F.eks

Praktiske forskjeller på bane og under jakt med o/u, s/s, pumpe, automat og semi-automat hagler.

Ammo valg til de respektive alternativer.

Generelle tips etc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 7 months later...
  • 2 months later...

Dytter denne oppover igjen.

Har lagt til en ny tråd i dag i lista, men trenger stadig hjelp av dere brukerne av forumet for å holde lista så godt oppdatert som mulig.

Så kom med tips til tråder som bør med, lag gjerne noe selv om det er noe dere syntes mangler.

Om du ikke "gidder" svare her, bruk rapporteringsknappen og rapporter gode innlegg med begrunnelsen "Verdifullt innlegg" så ordner vi på drift resten.

 

Lista det er prat om finnes her: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=147&t=46109

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg aner ikke om jeg er på rett tråd med dette, men:

 

kammeret.no har da stort forbedringspotensiale: Først og fremst MÅ noen av datafolka begynne å fokusere på brukergrensesnitt (tror jeg det heter)

 

Hele kammeret er så komplisert å bruke at det er utrolig hvor krøkkete en har fått det til.

Legge inn bilder er et studium i seg selv. Men selv detå skrive et innlegg er jammen ikke lett.

 

Bilindustrien har skjønt det, datafolka har ikke skjønt det: Eksempel: Når jeg skal varme opp min bil trykker jeg på en knapp på nøkkelen og bilen er varm etter en halv time.

 

Datafolka ville ha ledet meg gjennom sytten tastinger med vanskelige valg og et vokabular som jeg ikke skjønner bæra av.

 

GJØR KAMMERET ENKLERE Å BRUKE, FOLKENS !

Link to comment
Share on other sites

... vokabular som jeg ikke skjønner bæra av.

!

Sørg for å få definert alle de ordene du ikke fullt ut forstår.

Gå aldri forbi ett ord du ikke fullt ut forstår.

Det er 12 måter å ikke fullt ut forstå ett ord.

Få alle ordene oppklart - grundig.

Stikk gjerne innom biblioteket og lån flere passende ordbøker.

Uoppklarte ord gir grunnlag for forvirring og manglende forståelse.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det finnes noen diskusjonsforumløsninger som er nevneverdig enklere å bruke enn dette, eller for å si det på en annen måte. de aller fleste er ganske like. Man manøvrerer seg til det underforumet man vil poste i, trykker på en posteknapp, skriver et eller annet og trykker submit e.l.

Vi holder på å bytte til en mer moderne platform, men brukergrensesnittet der er relativt likt som dette.

 

Når det gjelder å legge inn bilder så foregår også det på ca samme måte uansett hvilken forumløsning man skal poste i. Man laster opp bildet sitt til en valgt bildelagringsstjeneste, f.eks photobucket også får man en link der som man kan lime inn når man poster på forumet. Dette er den mest vanlige måten å gjøre det på de aller fleste diskusjonsforumer.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder å legge inn bilder så foregår også det på ca samme måte uansett hvilken forumløsning man skal poste i. Man laster opp bildet sitt til en valgt bildelagringsstjeneste, f.eks photobucket også får man en link der som man kan lime inn når man poster på forumet. Dette er den mest vanlige måten å gjøre det på de aller fleste diskusjonsforumer.

Det er ikke mange forum jeg har behov for å legge inn bilder, men der jeg gjør det er det veldig mye enklere enn her.

Som Jakt62 sier: Et studium i seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mange forum jeg har behov for å legge inn bilder, men der jeg gjør det er det veldig mye enklere enn her.

Kammeret.no kjører på fri programvare.

Følgelig er det ikke penger til å betale for patenterte løsninger.

Jeg mistenker at de enklere løsningene

er godseid komersiell programvare og enkelte løsninger er patentert.

Det er innvilget en større mengde patenter størrelse snøstorm for programvare løsninger.

Jeg kjører Linux og sist jeg sjekket hadde Microsoft patentert dobbelt klikk.

Microsoft gains double-clicking patent

https://www.newscientist.com/article/dn ... ng-patent/

Jeg har ikke brukt dobbeltklikk siden år 2000.

Less IS More :-)

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det finnes noen diskusjonsforumløsninger som er nevneverdig enklere å bruke enn dette

Det betyr ikke at det ikke er forbedringspotensiale. ALT kan forbedres :wink:

 

Jepp, men det må evt gjøres av de som utvikler forumløsningene, og det er ikke oss ;)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder å legge inn bilder så foregår også det på ca samme måte uansett hvilken forumløsning man skal poste i. Man laster opp bildet sitt til en valgt bildelagringsstjeneste, f.eks photobucket også får man en link der som man kan lime inn når man poster på forumet. Dette er den mest vanlige måten å gjøre det på de aller fleste diskusjonsforumer.

Det er ikke mange forum jeg har behov for å legge inn bilder, men der jeg gjør det er det veldig mye enklere enn her.

Som Jakt62 sier: Et studium i seg selv.

 

Noen forumer tillater at man legger ved bilder direkte til postingen, men personlig foretrekker jeg løsningen jeg nevnte med å bruke bildelagringstjeneste, det gjøre det enklere om du skal lage en posting som er noenlunde lik på flere forumer f.eks, så kan du bare lime inn de samme linkene over alt. I tillegg til at man har kontroll på bildene sine selv.

 

Men som sagt så bytter vi til en mer moderne løsning snart, som forhåpentligvis er bedre på de fleste måter.

Link to comment
Share on other sites

Ulempen med bildedelingstjeneste er at sletter du et bilde så blir tråden her på forumet uten bilde. Da forsvinner mye av meningen i foruminnlegget bort. Selv bruker jeg Photobucket å egen mappe for forumbilder = sletter ikke bilder fra denne mappa. Men hadde bildene vært lagt inn i formuet direkte i innlegget så hadde en vært kvitt problemet med meningsløse tråder der bildene er borte. Men det er klart, det vil koste penger å ha den nødvendige lagringkapasiteten for bilder og film.

 

Et annet problem er youtube innlegg, når enn limer inn link til filmen på youtube så står det "https", da må enn fjerne den siste s'en for at linken skal fungere. Jeg har kommet til at når enn skal kopiere linken fra Youtube så må enn åpne kontoen til den som har lagt inn filmen, åpne hans filmer og så avspille aktuell film, da kan enn kopiere linken øverst i nettleser.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man opplever det som vanskelig å poste på dette forumet så trenger man nok et aldri så lite EDB kurs. Kom gjerne med eksempler på andre forum hvor det er mye enklere å poste, jeg venter i spenning.

 

Det hadde vært behagelig for latskapen min å kunne laste opp bilder direkte som på feks Facebook, men Photobucket og lignende tjenester er ikke akkurat rakettforskning det heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...