Jump to content

Nytt medlem


SchmidtR

Recommended Posts

Hei. Er ny her. Er interessert i alt av info om ulike våpen som jeg har.

Av våpen har jeg følgende: 3 hagler av ulike merker. 3 salongrifler, ( to ukjente og en ombygd Krag ), Mauser 1940, Mauser (Steyer)1941, Enfild 303, Krag Jørgensen, og Schmidt Rubin 7,5x55 fra 1900.

Har også en Colt 1914 med serienummer kun på avtrekkeren, 1 cal 22 Fleet king pistol, en gammel revolver av ukjent opphav og en munnlader fra 1721. Holder for tiden på med å prøve mauserene mine. Har problem med at den fra 1940 bare klikker. Den fra 1941 funker bra. Neste er å prøve Enfilden og Sveitseren. Er vel mest spent på å prøve SchmidtR Rubin, som har ligget ubrukt siden den ble kjøpt i Sveits på 60-tallet.

Link to comment
Share on other sites

Var ute en tur i dag med Lee Enfield Mark 3 for å prøve denne for første gang. :D Var litt spent, for rifle har ikke vært i bruk på de siste 40 åra. Den funka brukbart til å begynne med. Første 10 skudda gikk litt til venstre og ned. De to siste traff ikke skiva. Skal vel legge til at det var regn, og jeg burde hatt kontaktlinser. Mulig at ammunisjonen også hadde litt å si, for den var fra 1942 og 1943. Hadde og tenkt å prøve pistolen min, men oppdaga at magasinet lå hjemme.

Ser fram til å prøve resten av riflene :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...