Jump to content

Kan vel ikke kalles ny, men jeg trenger likevel litt hjelp.


Tomas

Recommended Posts

1) Hvordan legger jeg inn bilder i en tråd som jeg har startet selv, finner ingen linker til det sånn uten videre.

 

2) Fra tid til annen skjer det at jeg legger inn en tråd, hundrevis som er innom, og ingen som har guts/kunnskap nok til å legge igjen et svar, så vanskelig er ikke mine spørsmål. Med et slikt svarresultat blir man litt tvilende om man ønsker å at tråden skal forbli, og ønsker kanskje heller å få den fjernet. Hvordan fjerner man sin egen tråd?

 

Har vel også et tredje spørsmål, men kommer ikke på det akkurat nå, så det kommer jeg tilbake til. Kan kanskje runde av med at de to øvrige spørsmålene kunne kanskje komme frem i en eller annen info klart og tydelig. Sikkert flere enn meg som ønsker denne muligheten.

 

Mvh Tomas

Link to comment
Share on other sites

1-

I det siste er det en del som har lurt på hvordan de legger inn bilder i innlegg så jeg tar denne opp igjen.

 

1.Last opp bilder på enten galleriet her på forumet eller f.eks Fotoknutsen som jeg bruker.

2. Finn bildet du vil ha i med i innlegget. Høyreklikk med musa og velg properties på bildet.

3. Kopier hele adressa(URL) På Fotoknudsen markerer du begynnelsen av adressa med ett venstreklikk på musa,holder tasten inne mens du dra markøren nedover til du har fått markert t.o.m .jpg i adressa og trykk Ctrl+C på tataturet. Da kopierer du URL'en. Vet ikke åssen det er hos andre fotosider men hos Fotoknutsen skal det som kommer etter .jpg ikke være med.

4. I innlegget ditt trykker du på Img knappen i verktøylinja øverst. Da kommer det opp to Img-tegn med en aktiv markør i midten. Trykk Ctrl+V på tastaturet og URL'en blir lagt inn her. Trykk forhåndsvis på innlegget ditt for å se om du har fått med bildet.

 

 

Funker selvfølgelig på alle steder en kan lagre bilder (imageshack, photobucket osv). Knotet og gammeldags-men det er nå sånn det er her. Du kan altså ikke legge til et bilde rett fra din egen PC.

 

2-Det får du ikke lov til.

 

3-Vet ikke:-)

Link to comment
Share on other sites

1) Hvordan legger jeg inn bilder i en tråd som jeg har startet selv, finner ingen linker til det sånn uten videre.

Øverst til høyre når du lager ett innlegg finner du knappen "Img"

Trykk på den knappen.

Høyreklikk på bildet du vil legge inn - "Copy Image Location" (eller noe lignende hvis du bruker andre språk i ditt operativsystem)

og lim inn linken mellom "[/img]" og "[/img]"

serveimage?url=http:%2F%2Fwww.rzeszow4u.pl%2Fupload%2FPolska%2Fwladimir-putin-przyleci-dzis-do-polski.jpg&sp=e8c71cd82a7030ed5aaa35eb7fe5cb85

Bildet du linker til må ligge på Internett.

Det hjelper ikke å "legge inn" bilder på din egen harddisk/Datamaskin.

Bildet må ligge "der ute" på Internett.

Det hjelper ikke å legge inn URL du finner øverst i din Internett-Browser.

(Det er gjerne her jeg glemmer meg)

Hvis bildet er ditt så kan du legge det inn på Kammerets "Galleri" først.

Det finnes også ett utall gratis bildetjenester hvor du kan laste opp dine bilder.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Det desidert viktigste, som du har klart å gå glipp av på disse 7 årene du har vært på kammeret Tomas, er Søkefunksjonen.

 

Hadde du brukt den hadde du ikke bare funnet svaret på det du spør om i denne tråden, men også svaret på hvorfor du tror folk ikke har "guts/kunnskap" nok til å svare i dine tidligere tråder; spørsmålene har sansynligvis blitt besvart 100 ganger før.

Link to comment
Share on other sites

1) Hvordan legger jeg inn bilder i en tråd som jeg har startet selv, finner ingen linker til det sånn uten videre.

Øverst til høyre når du lager ett innlegg finner du knappen "Img"

Trykk på den knappen.

Høyreklikk på bildet du vil legge inn - "Copy Image Location" (eller noe lignende hvis du bruker andre språk i ditt operativsystem)

og lim inn linken mellom "[/img]" og "[/img]"

serveimage?url=http:%2F%2Fwww.rzeszow4u.pl%2Fupload%2FPolska%2Fwladimir-putin-przyleci-dzis-do-polski.jpg&sp=e8c71cd82a7030ed5aaa35eb7fe5cb85

Bildet du linker til må ligge på Internett.

Det hjelper ikke å "legge inn" bilder på din egen harddisk/Datamaskin.

Bildet må ligge "der ute" på Internett.

Det hjelper ikke å legge inn URL du finner øverst i din Internett-Browser.

(Det er gjerne her jeg glemmer meg)

Hvis bildet er ditt så kan du legge det inn på Kammerets "Galleri" først.

Det finnes også ett utall gratis bildetjenester hvor du kan laste opp dine bilder.

 

Mvh

Jim114

 

Takker for svar Jim, men jeg sympatiserer ikke med ditt valg av bilde, han står for noe menneskefientlig, og det er ikke noe jeg ønsker å være en del av. Ellers takk!

Link to comment
Share on other sites

1-
I det siste er det en del som har lurt på hvordan de legger inn bilder i innlegg så jeg tar denne opp igjen.

 

1.Last opp bilder på enten galleriet her på forumet eller f.eks Fotoknutsen som jeg bruker.

2. Finn bildet du vil ha i med i innlegget. Høyreklikk med musa og velg properties på bildet.

3. Kopier hele adressa(URL) På Fotoknudsen markerer du begynnelsen av adressa med ett venstreklikk på musa' date='holder tasten inne mens du dra markøren nedover til du har fått markert t.o.m .jpg i adressa og trykk Ctrl+C på tataturet. Da kopierer du URL'en. Vet ikke åssen det er hos andre fotosider men hos Fotoknutsen skal det som kommer etter .jpg ikke være med.

4. I innlegget ditt trykker du på Img knappen i verktøylinja øverst. Da kommer det opp to Img-tegn med en aktiv markør i midten. Trykk Ctrl+V på tastaturet og URL'en blir lagt inn her. Trykk forhåndsvis på innlegget ditt for å se om du har fått med bildet.[/quote']

 

 

Funker selvfølgelig på alle steder en kan lagre bilder (imageshack, photobucket osv). Knotet og gammeldags-men det er nå sånn det er her. Du kan altså ikke legge til et bilde rett fra din egen PC.

 

2-Det får du ikke lov til.

 

3-Vet ikke:-)

 

Tillater meg å kommentere " Det får du ikke lov til ", et fora " skapes " av brukerne og må kunne styres av brukerne. Det er min hellige overbevisning. Ble litt betenkt om dette virkelig er en begrensning, og vil gjerne ha en forklaring fra ledelsen på hva tanken bak dette er. Kan ikke si at jeg har vært borte i denne måten å løse " det å fjerne egne innlegg " i andre fora.

 

Mvh Tomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...