Jump to content

Ny her! 22wmr


mikkela

Recommended Posts

Hallo! Er på utkikk etter en 22wmr med kikkert og demper(kutta mest mulig), hva og hvilken merke etc. mener folk man bør gå etter? Klippet. G.Larson Skal brukes på fjellet opp mot 150 meter til forskjellige vilt.

Trenger ikke å være det dyreste som er å finne.

Alle tips og triks tas imot med takk:)

Link to comment
Share on other sites

Det vanligste rådet er vel å kjøpe en .22lr...

 

Det har seg slik at det er helt utelukket at jeg kjøper en 22lr. Jeg har hatt flere forskjellige 22lr, og det er ikke uten grunnn at jeg skal bytte til 22wmr.

Så spørsmålet lyder som følger, hvilket merke annbefaler folk da?

Link to comment
Share on other sites

Du går vel sjeldent feil ved å kjøpe CZ 455. Systemvåpen som er kjent for å levere grei presisjon.

CZ 452 finnes vel også i 22WMR. Samme børsa som 455, men ikke systemvåpen.

Sako Quad er også et systemvåpen som er kjent for å være av god kvalitet.

 

Selv har jeg hatt 455 og har nå en Anschutz 1516 i 22WMR.

Anschutz er vel kjent for å levere noe av det mest presise og synes ikke denne ser ut til å være noe unntak, men nå har jeg ikke testet alle børsene på markedet og lever derfor i den trua at det finnes noe som er like presist til en billigere penge.

Link to comment
Share on other sites

har selv cz 452 american i22wmr. fornøyd med den børsa. en kjenning har Zastava i 22wmr og den går og virker like godt som cz børsa mi.han kjøpte den på jaktdepotet. der selger dei også Savage,men det merket kjenner jeg ikke noe til.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...