Jump to content

Hunterhouse Danmark


Tinnitus

Recommended Posts

Da jeg i lengre tid har sett etter en Sako Vixen i cal. 222 Rem. Fant jeg noen fine rifler på Hunterhouse i Kjøpenhavn. Jeg valgte meg ut en rifle fikk våpen nr og søkte i to eksemplarer på dette. Sendte kopi av søknad med legitimasjon til dem og de søkte så om eksporttilatelse på våpnet. Det tok 6-8uker, og jeg fikk da tilsendt regning på riflen, som var på 4800 kr som jeg betalte via nettbank. Jeg kjørte så ned og hentet riflen. Jeg var over 24 timer i Danmark kjørte så opp til Svinesund, og fikk importilatelse på riflen. Der ble jeg godt motatt og hadde ingen problemer. Da jeg hadde vært over 24 timer i Danmark slapp jeg og betale moms til Norge. Alt i alt til tross for 253 mil kjøring var det vert det. Ikke for det at det er noe billigere å kjøpe våpen i Danmark, men utvalget til Huntershouse er bare helt enormt, og kvaliteten på det de selger holder hva de lover. Så til dere som er på utkikk etter noe som vanskelg kan skaffes her på berget gå på nettsidene til Huntershouse. Til de som liker Sako har de fortsatt en Vixen i helstokk, en Rihimaki i helstokk,og en i vanlig stokk. Vixen og Rihimaki er bygd med L461 kasse, og Rihimaki har uttagbart magasin, og kansje noe kortere løp.

Jeg har nå prøveskutt rifla, og funnet noen kuler som holder klisterlappen på 100 m.

Etter det vi kan se på rifla er den svært lite brukt, og jeg er svært fornøyd med denne handelen. Bilde av rifla kommer noe senere

Link to comment
Share on other sites

Jeg var der 30 april, og jeg hadde ingen problemer av noen art. Jeg var oppe på tollstasjonen på svinesund kl 0200 1mai, og hadde heller ingen problemer der. De var veldig tydelige på at de ikke kunne sende våpen til Norge, og at jeg var nødt til og hente våpnet. De fortalte ikke hvorfor de ikke kunne sende våpen, men at de jobbet med saken. Det er jo bob bob å få tilsendt krutt fra Landerø også, og grunnen er at posten (bring) returnerer pakken og Lanerø må betale både frakt og returfrakt. Jeg kjører dit også. Det er jo bare 115 mil tur retur. Pytt pytt. Hva gjør en ikke for en god hobbi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...