Jump to content

New Blood.


SirBang

Recommended Posts

Hey hey, da var det min tur og regge meg, har snust litt rundt på forumet og lært endel, men er vel greit og bli kjent:)

Har startet med og lage Slugs selv, noe som er fantastisk morro. Har en Lee 1 oz slug mold, Lee Melter.

Våpen : Winchester Defender 1300

Browning A5 (gammel stor sak, hehehe)

Marlin 22.

Started med det , øker videre ved anledning. :)

 

 

Virker som en fin plass og skravle på dette så jeg gleder meg....

 

Mvh Ole J Bang

Link to comment
Share on other sites

Jepp heter det til etternavn :) Passer ganske bra ja.

Marlin 60 en gammel sak, men går som tusan.

Gleder meg til og få testa slugs, hjemmelaga sådan.

Venter bare på finne forladning som passer til den størelsen.

Tror det kan se ut som at hjemmeladning.no har noen som passer

Link to comment
Share on other sites

Har en Marlin 60 jeg også.

Kjøpte den og en Ruger 10/22 fra Aaserud på 90 tallet. Etter nøye testing av begge trakk Marlin 60 det lengste strået. Ting har vel snudd nå, men mest p.g.a alt krimskramset man får til 10/22.

 

Jeg kjøpte messinghylser og wad fra Midway (Brownells.no har muligens?) og støpte av taktekker bly. Hjulvekter er det også mange som bruker, man trenger en god del bly når man skal skyte slug ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen, merket det går endel bly ja, men har en bekjent som sitter på endel blyblokker fra seilebåt så jeg skal smøre han litt.. hehehe.

Det er ganske mye info anf, forladninger på youtube, mener hjemmeladning har det jeg trenger men skal sjekke ut tipse ditt. Takker :)

 

Mvh.

Ole J

Link to comment
Share on other sites

Ikke meningen og spore helt av her, men brukte du pyrodex i messinhylsene MorganKane? Og hvilken wad brukte du? Har tenkt å prøve det samme selv med lee slug og rundkuler :smile:

Brukte Vihtavouri N-340, ut fra noe ladedata som jeg fant; http://www.gualandi.it/docs/tabpolv_2013_eng.pdf

Aner ikke om ladningene er å anbefale eller ei, så dobbelsjekk før de evt. brukes. Jeg har tilnærmet null peiling på haglelading.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...