Jump to content

kommer ikke inn på chaten....


PederR

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

sliter fortsatt med å komme inn, mobilen går det greit med men ikke tlf. vet at chaten er nede idag (eller har den åpnet igjen?)

 

dataen kan stå på i fint 18 timer uten at jeg kommer inn (rekorden er faktisk 36t på lengst tid og korteste er vell 3 sek ellerno)

Link to comment
Share on other sites

når jeg trykker connect på det mIRC programmet du anbefaler så streiker det. mulig jeg er helt grønn på det (noe jeg er også)

 

driver og prøver å feilsøke litt på dataen om det er noe der, men ikke kommet frem til noe. det funket på mobilen, men nå får jeg connection failed der også (gikk greit å være på mobilen der også). har kommet inn på chaten nå og da, men nå får jeg bare connection failed så jeg vet ikke hva som har skjedd. programmet streiker/svarer ikke da jeg skal prøve å komme meg inn på kammerchaten via det også....

Link to comment
Share on other sites

Vhatten har vert ustabil for meg ett par uker nå.

Blir til tider kastet ut ett par sekunder og så inn igjen.

I dag kom jeg inn etter 4-5 forsøk, men ble kastet ut etter ett par minutter.

Nå er det umulig å komme inn.

Prøvde å åpne en IRC konto, den failed også.

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Det virker som at mgmt.kammeret.no-serveren er borte, og kanalen er migrert til undernet.

Der har ikke leverandøren av chatløsningen(mibbit) snakket med IRCops om unntak fra clone-regler, derfor får de som bruker webchaten melding om at det er for mange connections fra samme host, og de som prøver å bruke mIRC mot den andre serveren kommer ikke inn.

Link to comment
Share on other sites

Det er en egen tråd om chatten og de endringene som har skjedd der i det siste. Der står det noe mer informasjon.

 

kort sagt: mibbit som er webchatten vi bruker så dere skal slippe bruke en egen chat-klient har problemer med undernet. Too many connections er en svært vanlig feil, løses enklest ved å bruke en irc-klient.

Link to comment
Share on other sites

Ja, og eneste måten å fixe det på er å bruke noe annet enn webchat. :lol:

 

Kort fortalt: De fleste irc nettverk tillater bare et begrenset antall tilkoblinger fra hver IP adresse. Webchat lar brukere koble til via en felles IP (Mibbit har noe sånt som 5 ip adresser). Dette betyr at det er begrenset hvor mange som kan koble til UnderNet ved hjelp av mibbit, når det antallet er overskredet får man - ja, dere gjettet riktig - Too many connections.

 

La inn en java-versjon som backup om det ble mye stress med mibbit, bruk den eller la være. Det er nå tre måter å koble til på beskrevet i den andre tråden og det må bare holde til over jul da det ikke er noen som har tid til å jobbe med å rette dette nå.

 

Letteste løsning pr i dag. mIRC og koble til UnderNet - gå inn i rommet #kammerchatten.

 

Vi setter opp løsningen sånn den var før hackinga igjen over jul en gang.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nå prøver jeg ikke å fremstille meg selv dummere enn jeg er men jeg spør:

Er det sånn at før kom man rett inn på chatten hvis man hadde automatisk pålogging på forumet og nå er det ikke sånn lenger?

Altså må man nå kunne trikse og mikse litt koder eller noe på EDB-maskinen?

 

PS! Kom greit inn før i tida. Så det har virka på denne maskinen jeg bruker. Men nå står det bare at:

"Ditt brukernavn er ikke gyldig, og du har ikke lagt til et eget på din profil. Du må gjøre dette før du kan registrere ditt brukernavn."

..og en heil haug ting som jeg ikke forstår med Mibbit og server og port.

Med et håp om at det du prøver å si er at en gang i fremtiden vil påloggingen gå automatisk, som før i tiden?

Link to comment
Share on other sites

Åja, jo, har jo prøvd den også.

Men med brukernavntet mitt i ruta kommer det

Connecting to server

Peple said stuff (et raskt blink og skjermen ser ut som chatten)

"Choose a nickname (Nickname already in use)"

 

Prøver annet nick:

Closing Link: Tobben by beta.us.ix.undernet.org (Too many connections from your host)

 

Og dette er vel ikke uvanlig men her må jeg og mine EDB-kunnskaper gi opp.

Avventer bedre tider :D

Link to comment
Share on other sites

Det er, som tidligere forklart, vanskelig få mibbit til å virke. Dette fordi UnderNet som vi bruker nå bare godtar et fåtall tilkoblinger fra hver IP adresse. Mibbit er en åpen tjeneste som mange bruker. Derfor la jeg ut link til UnderNet sin egen webchat, som funker hver gang - men krever Java installert.

 

Om ingen av de løsningene funker - mibbit kan som regel overtales men det kan kreve MANGE forsøk (man må finne en ledig plass, kan vi vel si - altså vente til en annen kobler seg av), så er det et siste valg. Nemlig å bruke en IRC klient, f.eks mIRC.

 

mIRC er nok ikke vanskelig men sikkert noe ukjent om man ikke har brukt slikt før.

 

Alt dette er omtalt i den "offisielle" tråden om problemene med chatten, som det er linket til i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...