Jump to content

Nyinnkjøpt Baikal hagle O/U


Noir

Recommended Posts

Hei! Har akkurat kjøpt en Baikal-hagle til min bor. Modellen er MP-27M-10. Han er 14 år, snart består han jegerprøva, og klar for jakt på skogsfugl med stående hund. Senest i dag var vi og prøvde oss på vår ''private'' leirduebane hvor han knuste 21 av 25 duer. Gliset hans var ikke å ta feil av; dette var en fantastisk gave, og en sliter av en hagle som vil følge ham i mange år.

Er det noen her inne som har erfaringer med Baikal-hagle, kanskje til og med samme modell? Hagla kostet egentlig 4990,-, men siden det var konkurssalg hos forhandleren, og siden forhandleren og jeg er gode venner fikk jeg hagla til sterkt redusert pris.

Prøvde Baikalen, og selv knuste jeg 20 av 25 (surt å bli slått av broder'n) og synes dette var ei fantastisk børse!

Link to comment
Share on other sites

Baikal funker. Men vis han skal skyte mye på bane, kommer den nok til å falme etterhvert.

Falme ? Nå har jeg hørt det også.

Ei Baikal hagle holder i generasjoner.

Ett bruksjern som overlever de dyre jålehaglene med glans.

Er selv på jakt etter ei USSR produsert o/u Baikal hagle helst med 2 avtrekkere.

Link to comment
Share on other sites

ser xxl selger disse billig. dagens MP utgaver med 2 avtr utskiftbare trangboringer,ejektor. mulig maskineringene er noe forbedret i dag??? ikke så mye bryt og brekk samt topplever som er på senter når børsa lukkes. det skal være sånn nå for bruksanvisningen sier så. tror ikke at man trenger å lete etter en ussr made baikal for å få høyere kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Min første dobbelløper var en 27 o/u.

Jeg var 14 år og Bjarne på den lokale G-sportsforettningen hadde merket seg att jeg var innom hver dag etter skolen og såg på den hagla med lengsel i blikket, dette var noe annet en den enkeltløpede Stevens hanehagla jeg fikk av min far 11år gammel, selv om den også hadde utrettet litt av hvert.

Bjarne kom en dag bort til meg og spurte om jeg hadde lyst på Star,en.... og jeg måtte som sant si att det var drømmen, men drømmen kostet 1990kr å det var mange penger for en 14åring den gang.....så spør han meg om jeg klarer å betale 300kr pr mnd?!! ja sier jeg, har jo fjøsavløsing i helgene så det skulle gå bra.

Bjarne ba meg da ta med min far til butikken dagen etter,å slik ble det....jeg kjøpte min første o/u 14år gammel på avbetaling :D kan love det var en stolt kar som gikk ut fra G-sporten med en Baikal med mørk fin stokk og 2 avtrekkere i nevene :D

Dette våpnet hadde jeg i mange år og skjøt den høsten jeg ble 17år 331 ryper med den hagla. (Den gang tålte rypa dette men er noe annet i dag :( )

Er evig takknemelig til deg Bjarne G, en mann av det gode gamle slaget.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Star Baikal er et ypperlig våpen og starte med,jeg har fremdeles min enkeltløp cal 16. Fikk den for over tredve år siden og har den fremdeles-)) Den har fått mye juling under alle turene mine etter fjellrypa men holder stand..

Bruksvåpen uten like.

Kjøpte ei hagle i fjor for leirdueskyting som koster 10 ganger så mye men rekorden har jeg med Starhagla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...