Jump to content

Nytt ferskt medlem


PetterBigBore

Recommended Posts

Hei.

Mitt navn er Petter , 45 år og jeg bor i Askim, Østfold.

Jeg har nettopp blitt innført i jegerregisteret, så jeg er helt fersk. Har skutt litt med hagle og rifle, men aldri jaktet.

Tenkte det var lurt å bli medlem her for å snappe opp info og erfaringer som jeg kan dra nytte av :D

Ikke bli skremt hvis jeg spør dere om noe da :mrgreen:

 

Hvis noen vet om noe sted jeg kan skytetrene med rifle i nærheten av Askim, så setter jeg stor pris på å få vite hvor. :D

Link to comment
Share on other sites

Hei nytt medlem

Bård William heter jeg og er 31 år. Akkurat blitt ferdig med nybegynner kurs i pistolskyting. Jeg melder meg inn her i håp om å kunne få noen gode råd og tips i forhold til mitt første kjøp av våpen.

 

Er i utgangspunktet på jakt etter et presisjonsvåpen 22 kaliber. Tenker også etter det jeg har hørt at det er helt ok å kjøpe dette brukt. Det eneste som jeg ser som viktigst er at pistolen har et bredt korn. Helst 6-7mm bredt og skur med ca 5,5-6,5 mm åpning.

Da ser jeg ikke etter et ergonomisk skjefte, men standard. Tenker kanskje det er lurest med et våpen man evt kan tilpasse skjeftet etter hvert til sin egen hånd hvis dette er mulig ? Når det gjelder pris så er jeg som sagt nybegynner så prisen bør ikke være altfor stiv. Men håper på et våpen jeg kan prøve meg litt på et stevne eller to.

 

Håper forumet kan være til hjelp med å gi meg noen anbefalninger på type eller merke og evt hvor man kan få kjøpt dette brukt ?

 

Jeg takker på forhånd for hjelp og håper på mange svar...

 

Ha en flott lørdag alle sammen...

 

Mvh

 

Bård William

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...