Jump to content

nett til å stoppe piler bak blink


stClem

Recommended Posts

Har kjøpt en bue til ungen, se link.

https://www.gsport.no/produkt/661210/de ... d-bue-camo

 

Denne har hun brukt på hytta litt, da vi ikke har naboer men en fin bakke som stopper pilene som ikke treffer blinken.

 

Skal hun få brukt denne hjemme så trenger vi noe som stopper pilene som bommer på blinken. Vi har ikke naboer, men en skog det "kan" bevege seg unger og annet i. Pilene går fort 5-10 meter inn i skogen her når man bommer, noe som skjer.

 

Ser at det finnes diverse nett etc som koster ganske mye penger, sett i forhold til selve buen, men tenker også at det må finne noen andre løsninger som klarer å stoppe pilene fra denne buen, og at jeg ikke må svi av 1200-2000 kr for et nett som egentlig er til mye sterkere buer, eller?

 

Alle forslag er velkomne.

Link to comment
Share on other sites

Prøv med et gammelt pledd. Sålenge det henger løst, så stopper det mye rart som ikke er skarpt. Et teppe, et lerret, noe tjukt tøy - som henger løst.

Har brukt et gammelt golvteppe litt til min bue, det funker bra sålnge det er litt hold, og det er 50# og 30" drag.

Men pilene må ikke være skarpe.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

 

Nettene kostet det samme som jeg har sett på tidligere, og er derfor ganske uaktuelle. Skal vurdere å sette blinken på bakken om det ikke virker med noen gamle pledd.

 

Pilene er ikke spisse, men har en metaltupp. Bruker to lag med skomgummi som blink, og de går ikke gjennom den, så er ikke alt for mye som skal til egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Buen som trådstarter trenger bakgrunn til har en trekk kraft på 10lb.

Hør med ett transportfirma om de har en gammal gummipresennig fra lastebilskapell liggende.

Med den buen og de butte feltspissene så tror jeg ikke at den skyter gjennom en dobbel presenning fra Biltema til en 50 lapp engang :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...