Jump to content

strengelengde?


steffen

Recommended Posts

Mål langs baksiden av buen fra strengehakk til strengehakk, og trekk fra 7-10cm. Vanskelig å komme nærmere, 10 stemmer for noen buer, og 7 for andre, og alt i mellom for sikkert for andre buer og strengehøyder.

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Når de er utslitt.

Som regel er det nok å lage ny surring der pila nocker, eller en har fingrene. Voks og nøye med at ingenting gnager på strengen så holder de leeeenge. Eller ikke så lenge.

Særlig om strengen treffer noe når den har fart (en armbeskytter f.eks.) så slites den, og er den ikke surret der da, så slites den mer. Er nockene på pilene gode, og en er nøye med å vokse der fingrene tar, og ikke bruker en hanske eller tab som gnager (cordura vs vokset lær er en viss forskjell....) og strengehakkene er runde og glatte, og strengen er surret og (du gjettet det) vokset :wink:

 

En ser fort om strengen begynner å slites, og det er som regel lett å gjøre noe med. Skyter man til den er ei fille, så kan det ikke fikses - men strenger er nå billige, lette å lage og enda enklere å bytte.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Ha gjerne litt streng og voks på luringa.

Det er kanskje ikke bare du som får ett plutselig behov.

Men kanskje noen andre i flokken som ikke er like forutseende.

Strenger som blir pent behandlet holder gjerne en stund men det kan bli litt pes å skaffe den på rappen hvis man bor litt uveisomt til.

Ebay har det meste i de fleste kvaliteter - Både på rull og ferdig strikket/laget for de som vet hva de skal ha.

 

http://www.ebay.com/itm/Brownell-B50-1- ... 2a4780f74b

 

Ikke må det koste all verden heller.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

lette å lage

Tenker jeg fortjente at surringen på både min og guttungens strenger gikk i oppløsning på samme trening. Tiltaaaak...

 

Føler jeg må slenge inn en honnør til Catos Buesport, jeg bestilte lemmer til guttungens bue i går, og de er på Posten her i dag! Humlekjær har enda ikke svart på mailen jeg sendte tidlig i forrige uke.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...