Jump to content

Nybegynner og bestilt meg Hoyt carbon spyder zt turbo!


RuneN

Recommended Posts

Inspirert av YouTube fyren Cameron Haynes.

Har jeg gått til anskaffelse av den buen.

Gleder meg som en unge, men kan ingen ting. Har drevet med baneskyting mange år, men er vel ikke så likt at man har noe fordel av det. Når jeg har fått utsynet, er det noen her som kan gi tips og triks på hvordan man får den klargjort til skyting?

Av ekstra utstyr har jeg kjøpt alt han C.H har skrevet på sin utstyrsliste han har til buen. Trur ikke jeg har bommet helt på det, vil jeg tru....

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med flott bue og godt utstyr. Da besta tipset eg kan gi, er at du oppsøker ein klubb eller noen som driv med bueskyting. Bortsett for da, så bør du justere dravekta så langt ned som du kan samt sørge for at dra lengda passer deg.

Kor bur du ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei

 

Gratulerer med bue!

 

Som x-force nevner, kom deg til en klubb. Det er lett å ødelegge buen eller legge til seg vaner som gjør at du kommer til å bruke laaaang tid på å lære deg å skyte godt.

 

Det er diskutert en del i denne tråden:

 

viewtopic.php?f=115&t=110685&start=40

 

Jeg har også gitt noen tips ift hva som skal til for å komme raskt opp å gå med bueskyting:

 

viewtopic.php?p=1124229#p1124229

 

 

Lykke til, det er mange gode instruktører i de forskjellige klubbmiljøene i norge!

 

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jepp, har fått buen :-D

Dravekten er stilt inn av Humlekjær til 60 pund, som var tungt men trur det skal gå bra med litt trening/tilvenning. :-)

"ville ha det sånn for at jeg skulle sleppe å kjøpe deler til den senere for å justere dravekten opp"

Det er verre med di delene som jeg har bestilt gjennom ebay "sikte, piler, pilhylle, releaser"

Det sto at dem hadde på lager, men hadde dem det når jeg fikk bekreftelse på bestillinga?........ Nei! :x

Så nu kan jeg bare se på den uten å få prøvd den, irriteranes.

Har prøvd litt å se etter klubber, men det er så langt unna at det blir veldig tungvint "ca 35 mil" :(

Får se på litt på linkene :-)

Link to comment
Share on other sites

Så flott at du har fått bua i hus da. Bra motivasjon til å begynne tørrtrening, som er veien til suksess :)

 

Det sies at asiaterne ikke tar i bua før de har tørrrtrenet 12måneder i miljøene der, så du trenger ikke å stresse med levering av varer :) Har du release og en passe lang hyssing, så er kan du stille deg foran speilet å begynne tørrtrening... Bruker du masse tid på dette, så kommer du lettere igang med korrekt skyting.

 

Finn frem styrkeøvelser for bueskyttere på nett også, det er noen "sære" muslkler som skal aktiveres og skal du begynne med 60# så er det bare å legge seg i hardtrening.

 

Husk at om du spenner opp bua, så for all del ikke slipp uten å ha pil på, det kan ødelegge bua de.

 

Lykke til :)

 

ps, her er link til håndbok for bueskyttere... en fin guide til deg som har lang vei til nærmeste klubb.

 

http://www.bueskyting.no/index.php/doku ... ueskyttere

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig hvor uflaks, når jeg endelig fikk pakken.... manglet pilhyllen, fordet om tracking nr. Sier at den skulle være med pakken! Blir snart gal av å vente!

klagde på igjennom ebay, men får bare link med tracking nr. Som sier at den er levert!

Hva gjør jeg nu?

Link to comment
Share on other sites

Danage Promotion er ei bunnsolid matte, det er den tjukke versjonen om den er 24.5cm tjukk. Må si jeg sliter en hel del med å tro at man skyter gjennom den (ny) med noen som helst standardprodusert bue og tørre piler?

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Inspirert av YouTube fyren Cameron Haynes.

Har jeg gått til anskaffelse av den buen.

Gleder meg som en unge, men kan ingen ting. Har drevet med baneskyting mange år, men er vel ikke så likt at man har noe fordel av det. Når jeg har fått utsynet, er det noen her som kan gi tips og triks på hvordan man får den klargjort til skyting?

Av ekstra utstyr har jeg kjøpt alt han C.H har skrevet på sin utstyrsliste han har til buen. Trur ikke jeg har bommet helt på det, vil jeg tru....

 

Gratulerer med flott bue :smile: (skal ha en Nitrum Turbo selv)

Hvor fant du utstyrslisten til C.H ?

 

Fury

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...