Det er EventID fra NIF-systemet som nå er "primærnøkkelen", og det gamle Stevnenr som FK tildeler blir av sosial interesse. I en Excel-liste er det bra å ha et slikt nr for å holde kontroll på hver konkurranse, men det mister litt verdi når man har en database slik vi har fått på plass nå. Uansett, så har det en viss hjelp for dem som ønsker å sortere raskt og effektivt i terminlisten, og kan skrive feks 1710 i "filter-funksjonen" på Stevnenavn, og så vil alle konkurranser med 1710 inni seg komme fram. Det samme søket kan gjøres ved å sortere på ønsket krets, men den enkelte får avgjøre selv..iallefall så lenge den gamle typen stevnenr er tilgjengelig i stevnenavnet.
For de av dere som har stevnesystemer som feks Sandnes-systemet, InrX, Blinken, Resultat.net eller lignende, så er det mulig å laste ned påmeldingsfil som inneholder informasjon om de påmeldte. Det varierer derimot om EventID må tastes inn før eller etter man henter inn de påmeldte, her må jeg henvise til det enkelte system sin bruksanvisning.
Etter konkurransen vil disse systemene generere en eksportfil med resultater, som kan importeres til SkytterAdmin via modulen ResultatAdmin. Sandnes-systemet må sende ut en oppdatering for å få dette til å fungere 100%, men InrX er i dag testet og funnet OK.
En annen ting som er viktig å få med seg er at alle resultater fra og med 1.1.2017 skal linkes opp mot den enkelte utøvers PersonID. Derfor må alle utøverne registrere seg på minidrett.no, det er også her man finner startkort. MinIdrett finnes også i en APP-versjon for Android og IOS, den heter MinIdrett. Her kan også startkortet hentes ned.
Fra den nevnte dato vil også startkort komme i et nytt og forbedret utseende.
mvh
KE
..........
Veien blir til mens man går