Tvegget sverd dette om en skal svare i tråder som dette, men som alltid blir det en mengde synsing, antagelser og konklusjoner basert på ett grunnlag som i veldig mange tilfeller er mangelfullt.
Kunden bestilte i nettbutikken 19/12-2017 og sendt samme dag - LINK SELVANVISERE NETTBUTIKK
Søndag 14/1 - sender han en mail med ett bilde og reklamerer på produktet. 17/1 lages det en returseddel fra oss til kunden for postlegging for å få varen returnert for kontroll.
Varen returneres til oss 30/1 - kommer til Drammen 2/2(Fredag) og blir hentet Mandag 5/2.
Ved mottak er det åpenbart at varen er skutt i rammen/opphenget gjentatte ganger. Av 28 skudd som vi kan telle er 8 av dem i rammen
Tirsdag 6/2 - blir kunde da kontaktet og får beskjed at dette er ingen reklamasjon da opphenget ikke er produsert for å skytes i.
Etter noen e-poster frem og tilbake får kunde tilbud om en ny vare til 1/2 pris. E-post 6/2-18 kl 15.21.
Det har kunden avslått og har krevd kjøpssum refundert. Dette har blitt avslått fra vår side.
Som brekkstang for å få viljen sin igjennom har han deretter informert om at det ville bli en tråd som denne og at saken vil bli oversendt forbrukerråd. Og der er vi idag.
At vi har oppgitt en sikkerhetsavstand for skyting på stål kommer av erfaring rundt skyting med mantlede prosjektiler på herdede stålmål. Med erfaring fra kunder som har fått mantel i ansiktet etter skyting på silhuettfigurer på korte avstander er det greit å informere om dette på forhånd. Øyeskader trenger ingen. At sikkerhetsaspektet skal brukes som argument for en reklamasjon rundt bomskudd oppfattes noe merkelig
Produktet har vært markedsført, solgt og brukt av ett tresifret antall kunder siden 2013, med ett fåtall reklamasjoner. Annonsen på Finn har vært uforandret siden 23/7-2013 - uten at det tidligere har vært noe problemer.
At en blink er delen som er gradert for å treffes, ikke oppheng har vi forventet er underforstått. På samme måte som en annen skriver i tidligere i tråden på elektroniske skiver at mikrofonene er ikke skuddsikre, ikke er oppheng til gummimattene osv osv.
Det er en mengde produkter i alle markeder her hjemme som har det på samme måte - en får f.eks ikke utbedret en VW Golf på garanti grunnet skader om en tar den med Off Road.
Om det er vi som er uærlige, ikke yter noen service, at produktet ryker av enkelt skudd på feil sted osv - får hver enkelt leser avgjøre på egenhånd. Umiddelbart kan ikke vi se at vi har vært unormalt vrange eller vanskelige i saken.