Den første revolver jeg kjøpet tidlig på 70-tallet var en M19, med 6" løp. Den er bygd på en K-ramme, samme ramme som bl.a. M10 og som det norske politiet bruke. Riktig at den ikke er bygget for 357 MG, rammekonstruksjonen er vel fra 1800-tallet, eks. Military & Police. Men ikke noe problem å skyte 357 MG i den, men planlegger du å skyte mye 357 mg, så bør du gå for en S&W med L-ramme (M586/686), eller velge et annet fabrikat. Svakheten til disse S&W revolverne er tønna og da sikter jeg til låsehakket, som er plassert der tønna er tynnest. Det ble skutt mye med S&W revolvere på 70-tallet, spesielt etter at SSL ble dannet. Jeg brukte også min M19 en periode i SSL, før M66 duket opp i Norge og jeg fikk kjøpt en fra det første partiet her i landet. Hvor mye min M19 gikk før jeg solgte den vet jeg ikke, men antyder en 1000 - 12000 MG, kanskje 8 -10 tusen 38SP og et ukjent antall 38 WC. Angrer litt på at jeg solgte den den revolveren, ingen slitasjeproblemer. Revolveren gikk til en bekjent Lensmann, som har den ennå, men han vil ikke selge den. Min mod 66 gikk noe over 93 tusen, før jeg gikk over til pistol i SSL skyting. Er ikke kjent med sprekkdannelser, men tønne-sprengninger og det som værre er. (er vel avbildet i Våpenjournalens Ladebok). Men de sprengningene, skyltes vel ikke skyting med fabrikk ladninger i 357 MG, men hjemmeladde 357MG og overladninger! Det Razorback nevner er vanlig slitasje. Kan være andre som har mer opplysninger, om sprekkdannelser. Og det er en her i gruppa, som jobbet for Gresvig og han kjenner godt den dyktige Våpensmeden som jobbet der. Gressvig hadde i mange år agenturet på S&W og fikk vel inn det meste av revolvere som det var problemer med. Mulig han har mer info. Personlig så hadde jeg vel vært mest opptatt av å sjekke tønne for "utbulinger" (mulige overladninger) og låsingen av tønna, hvis jeg skulle kjøpt en S&W brukt.
n